La consciènciació sobre el soroll i com evitar-lo és un dels objectius de la celebració del Dia INternacional de Sensibilitació sobre el soroll.
Enguany el 25 d'abril se celebra el
17th Annual International Noise Awareness Day . La diada és impulsada per
The New York Center for Hearing and Communication (EUA). Es pretén divulgar la importància que cal donar a la sensibilització i a la prevenció sobre aquesta contaminació, a fi que en prenguin consciència tots els agents que, des de camps ben diferents —escoles, administracions, experts, titulars d’infraestructures, etc.—, hi poden estar implicats.
Per commemorar aquest dia, el Servei per a la Prevenció de Contaminació Acústica i Lluminosa i el Servei d’Educació Ambiental de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat portaran a terme una sèrie d’actuacions encaminades a sensibilitzar la població més jove:
-
Elaboració d'un recull de recursos educatius sobre so i soroll, perquè el professorat pugui treballar aquest tema a l’aula amb l’alumnat de diferents nivells educatius. Aquest recull inclou 11 recursos.
-
Emissió d'un capítol del programa Quèquicom sobre soroll. El capítol "Combatre el soroll" s'emetrà el dia 25 d’abril a les 22.15 hores al canal 33. Aquest capítol es pot veure en aquest vincle .
-
Taller del so a 5 escoles de Catalunya. Mitjançant aquest taller es pretén promoure la sensibilització de l’alumnat sobre el soroll i que aquesta activitat serveixi per impulsar que aquest tema s’inclogui com una activitat més en el Pla d’acció i perquè n’estigui assabentada tota la comunitat educativa.
-
Guió d’un reportatge sobre el soroll per a l’Espai Terra de TV3. Aquest reportatge s’emetrà el mateix dia 25 a les 20.30 hores perTV3.
-
Reportatge del programa a l’InfoK. Els reporters de l’InfoK aniran el matí del 25 d’abril a l’Escola Verda Montserrat Solà de Mataró a filmar el taller de so que s’emetrà la tarda del 25 d’abril a l’espai habitual d’aquest informatiu per a joves del canal K3.
+ informació
Recursos educatius sobre so i soroll.
Quèquicom sobre soroll.