A Barcelona resta pendent agençar i molts carrils bicis, com ara el de la Diagonal. Foto: Arxiu ND.
Barcelona ja ha arribat als 180 quilòmetres de
carril bici i al final del mandat en tindrà 201, després que aquest mes de desembre s'hagin acabat els carrils bici dels carrers Girona (entre Gran Via i Consell de Cent) i Ramon Turró (entre el carrer Àlaba i la rambla del Poblenou).
A principis de 2011 s'executaran els carrils bici de Via Júlia - Aiguablava, el de Ciutat de Granada, el del carrer Pujades, el d'avinguda Icària, el del carrer Àlaba i el del carrer Jordi Girona.
A finals del primer semestre del 2011 també s'acabaran el carril bici d'accés al centre històric de Sarrià i el del carrer Numància (entre plaça Prat de la Riba i avinguda Diagonal).
Més carril bici
En aquest mandat s'han invertit 4.400.000 euros en la creació i la millora de carrils bici i Barcelona ha acabat l'any amb 159 quilòmetres de carril bici i 21,3 quilòmetres de ronda verda, que sumats fan un total de 180 quilòmetres d'itineraris ciclistes a dins del municipi. La previsió és arribar fins als 201 quilòmetres de carril bici i ronda verda a final de mandat.
Els darrers carrils bici que s'han finalitzat o estan a punt de fer-ho són:
- Girona (entre la Gran Via i el carrer Consell de Cent)
- Ramón Turró (entre el carrer Àlaba i la rambla del Poblenou)
- Sarrià - Sant Gervasi: carrer Dr. Fleming, carrer Àngel Guimerà, Via Augusta, carrer dels Vergós, Casc Antic de Sarrià i passeig de Sta. Eulàlia.
- Numància (entre el carrer Prat de la Riba i l'avinguda Diagonal)
- Avinguda Via Júlia - carrer Aiguablava
- Ciutat de Granada (entre l'avinguda Diagonal i el carrer Taulat)
- Pujades (entre el carrer Selva de Mar i el carrer Bac de Roda)
- Avinguda Icària
- Carrer Àlaba (entre el carrer Ramón Turró i el passeig Marítim)
- Carrer Jordi Girona - Avinguda de l'Exèrcit - carrer Fernando Primo de Rivera.
També s'han introduït millores, com ara nova senyalització i introducció de separadors, en carrils bici ja existents com els de: Gran Via, avinguda Meridiana, Diagonal, passeig de Circumval·lació, Diputació, Consell de Cent, rambla Guipúscoa, Sicília i Nàpols.
Paral·lelament, l'Ajuntament ha convertit 300 quilòmetres de carrers de Barcelona en zones 30, carrers de plataforma única o zones per a vianants per crear una xarxa pacificada al trànsit on les bicicletes puguin circular amb convivència amb els altres vehicles (zones 30) o amb els vianants (carrers de plataforma única, zones de vianants, etc...).