COMENTARIS
+
10
-
12
Ja comencem a fer llistes negres?Anònim, 03/01/2011 a les 14:01
És ben normal que una associació que es diu Plataforma Europea Contra els Parcs Eòlics parli d'una revista anti-eòlica com el New American. O potser hauria de fer propaganda de Greenpeace?
+
11
-
11
Ecologistes de veritatpetrus, 03/01/2011 a les 15:52
Exacte!
Els ecologistes de veritat (no els de debò), defensaran sempre l'eòlica on sigui. ja sigui posant tres aspes a cada torre de la Sagrada Família o un molí a cada agulla de Montserrat.
Per això son ecologistes, collons!
Si, si. Aquests ecologistes son fabricants de aerogeneradors. Per això son ecologistes. Estan a la indústria de l'ecología i la defensaran a mort (la indústria, no l'ecologia).
+
9
-
11
Faltan a la veritatsusanna abella, 03/01/2011 a les 20:05
Em dic Susanna i soc de les Terres de l'Ebre.
Quan he llegit aquesta noticia m'ha causat molta tristesa vore fins quin punt el món ecologista català esta dividit.
No és nova aquesta divisió, per desgràcia he conegut i patit aquesta divisió i aquest no voler entendre's.
Sempre he pensat que lse dues parts tenien una part de raó, però que per qüestions de protagonisme dins del mundillo ecologista, a ningú li convenia cedir ni mig milimetre.
Tanmateix arribar a aquest punt de malparlar uns dels altres em sembla fora de lloc i que no fa cap bé al món ecoligista, al nostre territori i als moviments socials que viuen a peu de carrerc.
Conec gent de IPCENA, la Terra Alta o del GEPEC i aquest són tan pronuclears o proamericacasposa com qualsevol subscriptor d'aquest ecodiari o de qualsevol altre grup ecologista, i això ho sabem tots els que ens movem en aquest món.
Així que si teniu diferències,cosa evident, intenteu ser una mica mes elegants i menys fantasiosos.
No esn passem, no tot val, amb desinformacions com aquesta ens fem mes mal que bé.
Ànims i espero que la reflexió os serveixi.
No esn equivoquessem de contrincant.
+
11
-
9
Si són ecologistes i antinuclears que surtin de l\\\'EPAWL. Serres, 03/01/2011 a les 20:33
Si tant molesten les certeses (no desinformacions), les veritats que ha fet públiques EcoDiari i que es poden veure al web d\\\'aquesta organització pronucleasr que és EPAW, que les entitats catalanes que s\\\'hi han associat se\\\'n surtin. Els Gepev, IPcena, Iaeden i la Plataforma per la Terra Alta hi són adherits. I això és inqüestionable. Per tant, tots els que parleu de divisió i que us dediqueu a insultar aquest mitjà sou uns demagogs.
Qui no vol pols (ser titllat d\\\'antiecologista) que no vagi a l\\\'era ( (ajuntar-se amb organitzacions de dretes i antinculears))
+
7
-
7
seny, si us plauAnònim, 03/01/2011 a les 21:21
L'aportació més assenyada és la d'aquesta noia de les TTEE. Veritablement pot ser inqüestionable que aquestes entitats catalanes estan federades a EPAW. D'aquí a que, amb una sèrie d'encadenament de "veritats", s'arribi a afirmar que IPCENA, GEPEC, La Plataforma de la Terra Alta o la IAEDEN recolzen la dreta americana... com a mínim és de bojos. Encadenant connexions podem arribar a divulgar barbaritats. Em nego a atiar els ànims amb exemples concrets. No dic que des d'aquestes associacions hagin sortit molts més exabruptes (potser no tan grocs com aquest titular) dels que la mínima educació obliga, Però osti, que una entitat no col·labori, per exemple, amb la CANC, no vol dir que estigui a favor del cementiri nuclear, o si? Com tampoc no vol dir que tothom que treballi en empreses de l'eòlica o fotovoltaica sigui un mafiós especulador al que li sigui igual el territori on s'hi posen. No existeixen els dimonis. Ni tan sols en els "enemics" suposadament comuns a tots dos bàndols, són dimonis. Crear dimonis, per cap "bando", malgrat que és molt fàcil suggestionar, és molt més difícil fer raonar. Aquest titular no és ni ètic, ni intel·ligent. En resum, estic amb la susanna abella
+
7
-
8
Dime con quién andas...Tyto alba, 03/01/2011 a les 21:23
... y te diré quién eres.
I si no, ja ho han dit abans... "qui no vulgui pols, que no vagi a l'era"... pronuclear.
+
8
-
8
Si no vols pols, no vagis a l'eraC. Bosch, 03/01/2011 a les 21:57
Efectivament, aquestes organitzacions sabien prou bé quin pa s'hi donava amb l'EPAW: gent de dretes, neocons, defensors de l'energia nuclear, foscos interessos industrials, etc. Quan t'adhereixes a una organització d'aquestes característiques no s'hi val, després, quan t'ho critiquen fer veure que tu no ets d'aquests o donar-li la culpa al missatger. És de ser hipòcrites!
+
8
-
7
Noticia falaç i tendenciosaMario balagué, 03/01/2011 a les 22:03
No entenc com es pot publicar una noticia d'aquest tipus sense contrastar-la.
Vatros hauríeu d'entendre que si varis grups ecologistes tenen una línia de defensa del territori, en contra de la massificació eòlica a les Terres de l'Ebre, en especial la Terra Alta, en defensa dels valors naturals, com el paisatge, i a favor d'un desenvolupament sostenible, hi han raons fermes i clares que podeu comprendre fàcilment.
Francament, sembla una broma de mal gust.
Per cert, Ecologistes de Catalunya dona suport a la Coordinadora Anti-Cementiri Nuclear, CACNC, i no dona cap suport a l'energia nuclear i es favorable al desenvolupament de l'energia eòlica, sense primar les grans companyies d'aerogeneradors gegants i multinacionals de l'energia, totes privades. Eòlica si, per suposat, però propera als llocs de consum i sense robar els valors naturals del territori. Al final sempre paguem lo pato els mateixos i l'energia se'n va i no deixa més que ferralla mal col·locada o residus nuclears a les zones menys poblades.
+
8
-
8
I les vinyes? I les granges de porcs?J. Panisello, 03/01/2011 a les 22:10
La Plataforma de la Terra Alta que dóna suport a aquesta organització de fatxes de l'EPAW, què en pensa de roturar les muntanyes fins als cimals de cinya? Quina opinió li mereixen les granges de porcs? Ho dic perquè no n'han dit mai res, i malmeten el paisatge d'igual o pitjor manera.
Si està a favor de l'energia eòlica com dieu, que surtin d'aquesta organització europea, perquè no els fa cap favor de ser-hi.
+
7
-
4
Me pixo de riureAnònim, 03/01/2011 a les 23:39
Que te a veure la coincidència amb la divergència?
Vostes saben que Girona no produeix ni un watt dels que consumeix? No parlo de Barcelona que pot semblar evident també que menja molt més que no cultiva.
O que son les comarques que menys població les que produeixen i altres, amb universitats, grans clíniques, cultura a dojo, les que consumeixen.
No es pot ser pobre, reps de tots cantons.
Deia un, si no vols pols no vagis a l'era. Dic jo, si et penses que ets ecologista perquè vius a la capital? Cuida la terra home!
Les granges de porcs son a l'Osona, no a la Terra Alta (sense segones).
I d'algo te que viure la gent, ja que un cop col·locats els molins i les nuclears, bona nit i tapat! S'ha acabat la faena. Pregunteu als pobles "industrials" com Ascó i Flix, de la Ribera d'Ebre, com han reduït la població a menys de la meitat. On és aquesta gent? Total el vi vos el foteu vatros, no el compreu i s'acaba el cultiu i tornen les pedres a estar pelades. O no saps que és la llicorella?
Després fardareu de que si aquella ampolla que teniu és d'un celler tan selecte.
Per a mi, tan m'hi fot que em malmeti la terra el Florentino i l'ACS com l'energia Verda d'Iberdola.
De qui son els molins?
A qui beneficien?
Qui se'n aprofita?
Tan, tarantan, que les figues son verdes
Tan, tarantan, que ja maduraran.
Vots negatius si us plau!
+
1
-
0
Més sentit comúJordi Agulló i Guerra, 05/01/2011 a les 11:43
La notícia m'ha impactat,
1.- Si és veritat que Ipcena i Gepec formen part d'aquesta coordinadora, ràpidament duen sortir.
2.- Aquestes organitzacions que han tret la notícia sabem perfectament que ecologistes de Catalunya tenim un mapa eòlic alternatiu, que estem en contra de d'especulació dels molins a llocs naturals ayunyats de la zona de consum, per tant han aprofitat "l'errada" (si és veritat)per desprestigiar a ecologistes de Catalunya que es movem per motius ètics no d'interessos com alguns de aquestes organitzacions que volen fer negoci montant molinets en llocs naturals. És la seva opció democraticament escollida, Val!...però que no cerquen aquestes revoltes de desprestigiar mentint descaradament.
És molt el que es juguem, la posibilitat de vida humana al planeta, com per ésser dogmàtics.
FAIG UNA CRIDA AL SENTIT COMÚ
Jordi Agulló i Guerra
Capitalisme i futur de la humanitat són contradictoris.
Cal construir l'alternativa.
+
0
-
1
Això passa perquè...Eduard, 07/01/2011 a les 09:05
Això passa perquè molts grups no indaguen gaire en qui hi ha darrere de certes iniciatives. Potser que hagi estat un suport inconscient. Ara crec que el que toca és desvincular-se.
+
0
-
1
El caos energèticMiguel, 09/01/2011 a les 03:29
Alguns apunts:
- Des de fa anys s'ha denunciat que l'EPAW tenia una direcció pro-nuclear. Però això no ha estat obstacle per a que les entitats mencionades a l'article li facin costat.
- Ara, quan la situació ja és molt evident, venen les acusacions de manipulació informativa. Però el recurs a difondre "arguments" contra les renovables de l'extrema dreta nacionalista, via Llibertat Digital i Intereconomia, a llistes com a Ebrencs han estat moneda corrent en els últims anys. Difondre l'argumentari de l'extrema dreta és donar-li suport.
- Per a qualsevol persona que segueixi mínimament el que està passant al món (i no es tanqui únicament a la seva comarca) és evident que hi ha una pressió continuada de l'extrema dreta nacionalista amb un llenguatge cada cop més agressiu; i que aquesta extrema dreta nacionalista en els temes energètics és contrària a les energies renovables fins a la irracionalitat.
- Pels comentaris comprovo que les dinàmiques de presentar qualsevol problema en clau de confrontació territorial no cesen. Això els va molt bé a les grans companyies energètiques que mantenen l'actual sistema fòssil i nuclear.
- En el cas de Barcelona hi ha 4 unitats tèrmiques de cicle combinat funcionant a l'àrea metropolitana, i 1 tèrmica de gas de suport a les rodalies. Pràcticament no necessita importar electricitat de fora. Per això els nivells de qualitat de l'aire a l'AMB estan com estan.
- El model energètic de Catalunya està consolidat pels propers 25 anys:
+ Es va donar una ràpida aprovació de projectes de centrals tèrmiques de gas de cicle combinat (8 unitats en funcionament en menys de 15 anys), i d'altres tèrmiques menors. Desprès les companyies elèctriques han decidit donar la culpa a les renovables del caos que han organitzat.
+ Les nuclears tenen garanties de rodar a mig termini, i els lobbys pressionen per a que s'allargui el seu funcionament a 60 anys.
+ Es va anar bloquejant el desplegament de les energies renovables, començant per l'eòlica. El punt final el va possar el Tripartit amb el Decret de procediment administratiu contra l'energia eòlica i fotovoltàica, que va barrar el pas a qualsevol possibilitat de que les renovables tinguessin pes en el sistema energètic de Catalunya.
- El debat energètic a Catalunya ha finalitzat per molt de temps (com a mínim mentre el gas duri).
- Tan sols resta que el nou Govern CiU revisi a l'alça les previsions anteriors del Tripartit, que eren d'incrementar les emissions de gasos d'efecte hiverncle en un 90%.
+
0
-
1
correccióMiguel, 10/01/2011 a les 19:57
El total d'unitats CTCC en funcionament a l'Àrea Metropolitana de Barcelona és de 6 (aproximadament 2.400 MW), el total a Catalunya és de 10, uns 4000 MW, amb els 3080 MW nuclears afegits.
Tenint garantit el subministrament elèctric d'aquesta manera (una altra cosa és el preu que es pagarà en termes de destrucció social i ambiental) ja es pot debatre durant els propers 25 anys, amb tranquil·litat i sense preses, sobre els impactes culturals, paisatgistics i identitaris que provoquen les energies renovables.