La pèrdua i consegüent destrossa de diversos vehicles arrossegats per l'aigua després de la crescuda del riu Anoia al seu pas per Martorell no sembla obstacle perquè l'aclade del municipi, Salvador Esteve (CiU), i president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), hagi declarat a TV3 que la pèrdua dels vehicles és causa d'unes plugues fortes, però en cap cas pel fet que, segons l'Agència Catalana de l'Aigua, l'aparcament estigués situat a la llera dreta del riu i, per tant, en zona inundable i prohibida, com demostra el fet que el Consistori va ser sancionat amb una multa de 30.000 euros.
Els propietaris dels vehicles, a més, es troben amb la paradoxa que l'Ajuntament no es vol fer càrrec de les despeses d'indemnització per dany i, en canvi, l'alcalde manté que farà el pàrquing més gran, tot i la sanció, ara en suspès, a l'espera que el municipi faci arribar a l'ACA el projecte de retranqueig, que inclou la reparació del lloc on hi havia el pàrquing i la recol·locació d'aquest servei en un altre indret del municipi que no estigui afectat per ser zona inundable.
L'ACA manté que la zona on es va fer un aparcament utilitzant els metres que es diuen de policia a la vora del riu, que són considerats inundables, s'ha de restituir. "No hi ha cap resolució de l'ACA que legalitzi les obres objecte de l'expedient" i, a més a més, segons el text de la resolució de sanció de l'agència, "l'atorgament de la suspensió del projecte per restituir la llera del riu causaria un greu perjudici a l'interès públic en dilatar en el temps les conseqüències de la infracció que ha alterat l'ordenament jurídic protector del medi ambient".
Abans de la construcció d'aquesta zona d'aparcament, en aquest indret només hi havia un camí d'un sol carril, i no s'hi podia aparcar. L'ampliació de la zona transitable d'un a dos carrils i la zona de l'aparcament va ser molt criticada en el seu moment per grups ecologistes, com ara Martorell Viu i la CUP, que van presentar denúncia a l'ACA. Es considerava que la zona d'aparcament que s'estava construint suposava un risc evitable deixant la carretera com estava, però l'Ajuntament, aleshores, no va tenir en compte aquestes reclamacions.