El consorci de les Vies Verdes ha inaugurat oficialment aquest dimecres al matí
la ruta del Tren Pinxo que connecta Girona amb Serinyà (Pla de l'Estany). Es tracta d'un recorregut de 34,5 km que ressegueix part de l'antic traçat del tren entre Girona i Banyoles i acaba arribant fins a Serinyà.
El president de la Diputació de Girona,
Miquel Noguer, ha afirmat que la posada en funcionament d'aquesta ruta ciclable és "
el resultat de deu anys de feina", ja que des de fa una dècada que s'han fet expropiacions i tràmits burocràtics per desencallar el projecte. De cara a un futur, el consorci
preveu seguir aquesta ruta fins a Olot i també volen resseguir el tram del Fluvià per unir Serinyà amb
Sant Pere Pescador (Alt Empordà).
Des de fa temps el consorci de les Vies Verdes ja havia enllestit el tram de carril entre Girona i Sarrià de Ter (Gironès). Ara, però, s'ha acabat de fer el traçat per arribar fins a Serinyà. El projecte ha suposat un cost d'uns 2 milions d'euros, que han estat finançats en part per fons europeus. De fet, la Unió Europea ha subvencionat un 50% del cost. La resta, un 25% ha anat a càrrec de la Diputació de Girona i el 25% restant l'han aportat els municipis que formen part de la via verda.
Un ramal cap a Olot i un altre cap a la costa
Amb aquesta trentena de quilòmetres de via verda que s'afegeixen a les rutes ciclables que hi ha a les comarques gironines, el consorci ha anunciat que ja està treballant amb futurs projectes que donin continuïtat al tram estrenat aquest dimecres. D'aquesta manera, el president del consorci, el garrotxí Eduard Llorà, ha avançat que estan negociant amb el govern espanyol si poden rebre una subvenció per a seguir el recorregut de Serinyà fins a Olot, passant per la Vall d'en Bas. Aquesta ruta, suposaria "tancar l'anella", ja que es connectaria amb la ruta del Carrilet.
Per altra banda, Llorà també ha avançat que el consorci ja està estudiant com es pot construir un altre ramal de via verda que ressegueixi el recorregut del Fluvià. A través d'aquest riu, les vies verdes arribarien fins a Sant Pere Pescador, tot creant una nova ruta.
Tots aquest projectes, però, s'aniran desenvolupant de forma progressiva en paral·lel als que ja s'executen i al manteniment que suposa tenir tants quilòmetres de carril bici. De fet, Llorà ha recordat que actualment tenen set projectes oberts que sumen més de 60 km de carrils bici arreu de la demarcació i que la intenció és arribar als 180 amb les noves rutes previstes.