Esquerra Republicana Olot es compromet a executar la xarxa de carrils bici del municipi en dos anys durant el pròxim mandat (si governessin a l'Ajuntament), en contraposició als deu que proposa l’equip de govern actual de Junts.
En una
roda de premsa aquest matí al Camí Teuleria, en què han participat els regidors republicans
Josep Granados i
Laila El Gamouchi, han manifestat que el compromís és una "
resposta al projecte Olot Pedala", un projecte aprovat per l’equip de govern del municipi que
preveu desplegar una xarxa de carrils bici en deu anys a la ciutat. Segons ERC Olot, “la mobilitat ha de ser una prioritat de present, no de futur”.
De fet, el partit republicà recrimina al govern que el
2015 ja es va aprovar i presentar un
Pla de mobilitat d’Olot que contenia una
xarxa de carrils bici que connectaven tota la ciutat amb un import de més de 2.000.000 d'euros. Sis anys més tard, segons ERC, no només no s’ha fet res sinó que s’ha aprovat un pla molt similar –Olot Pedala– amb la mateixa inversió i els mateixos objectius.
Laila El Gamouchi, regidora d'ERC Olot. Foto: Martí Albesa.
Els regidors d’ERC al consistori, Josep Granados i la Laila El Gamuchi han remarcat que “
aquest govern ja tenia l’obligació de complir i invertir en l'anterior pla i, per tant, ja hauríem de tenir aquesta xarxa feta i activa per millorar mobilitat de la ciutat”. Segons ERC, “ara l'equip de Junts ens demana un acte de fe. La realitat és que la mobilitat a Olot ha empitjorat. Olot hauria de ser un referent en mobilitat del segle XXI a Catalunya quan ens estem quedant enrere.”
Tot i això, ERC Olot ha anunciat que
dóna suport al pla que qualifiquen de “necessari” i “urgent” sempre que es dugui a terme
de manera immediata. Segons el grup republicà, els olotins “no es mereixen esperar deu anys més” i es comprometen a executar-lo en dos anys si entren al govern municipal.
Josep Granados, durant la roda de premsa d'avui. Foto: Martí Albesa.
No és el primer cop que ERC Olot posiciona els carrils bici com una prioritat del municipi. El
maig del 2020 ja van proposar una
xarxa de carrils bici provisionals com a estratègia de mobilitat després del confinament i el març d’enguany van demanar públicament que es refacin
els carrils bici de Sant Miquel, qualificant-los de "
nyap".
[noticia]25428[/noticia]
[noticia]24622[/noticia]
[noticia]22802[/noticia]
[noticia]22726[/noticia]