La futura llei té com a objectiu fonamental garantir el creixement de l'economia espanyola mitjançant l'increment de la seva competitivitat. Novament el Govern planteja una mesura que considera que vivim en un planeta de recursos i embornals (abocadors) infinits, en què el creixement continuat és possible. Novament el Govern fa política-ficció.
Per mantenir aquest creixement, la LES fomentarà elements tan insostenibles com la construcció d'infraestructures o l'impuls a la internacionalització de l'economia espanyola.
Ecologistes en Acció recorda que el Pla Estratègic d'Infraestructures de Transport (PEIT) suposarà un important increment de les emissions de gasos d'efecte hivernacle (el sector del transport és el que més les ha augmentat des de 1990), i un major trossejament de l' territori, el que contribuirà a que seguim perdent biodiversitat.
Per l'impuls a aquest exigent pla d'infraestructures, la LES posarà en marxa un mecanisme de finançament públic-privat que permetrà continuar el malbaratament de recursos actual en carreteres i trens d'alta velocitat. Un malbaratament que crea menys i pitjors llocs de treball que l'aposta pel transport públic, que està darrere de la mala qualitat de l'aire de les nostres ciutats, i que, per descomptat, és corresponsable de que l'Estat espanyol no vagi a complir el Protocol de Kyoto.
Les mesures previstes per internacionalitzar més l'economia espanyola signifiquen un major tràfec de mercaderies, el que implica inevitablement més consum energètic i canvi climàtic. Però no només això, sinó que suposen un suport a l'espoli que estan realitzant les transnacionals espanyoles a l'estranger. Com a exemple il.lustratiu hi ha els casos de degradació de territoris indígenes per part d'Endesa, la contaminació de parcs naturals de Repsol, o la repatriació a la casa matriu dels beneficis obtinguts en la empobrida Amèrica Llatina pel Santander.
Ecologistes en Acció valora positivament altres aspectes de l'avantprojecte, per exemple l'aposta per la rehabilitació i el lloguer enfront de la construcció de més habitatges, els plans que conté per a una mobilitat una mica més sostenible, o les mesures d'estalvi energètic i aposta per les renovables . No obstant això, tot i ser positives, aquestes mesures són insuficients.
L'aposta per centrar l'economia més en la innovació, sens dubte serà un avanç cap a la sostenibilitat, suposant que aquest desenvolupament tècnic es centri en millorar l'eficiència. Tanmateix, aquesta no és una condició suficient per avançar cap a la sostenibilitat. El parc automobilístic espanyol ha anat reduint el seu consum i les seves emissions progressivament, però, a dia d'avui, les emissions totals de gasos d'efecte hivernacle d'aquest parc són més grans que les de 10 anys enrere, ja que el nombre de vehicles i els quilòmetres recorreguts s'han incrementat notablement.
L'aposta per l'eficiència energètica i la mobilitat sostenible són importants, però el veritablement fonamental és que vagi acompanyada d'un decreixement dràstic en el consum energètic i la mobilitat motoritzada. Tot això acompanyat per una reconversió cap a les fonts energètiques renovables que vagi molt més enllà del tímid objectiu del 20% per al 2020 d'aquest Govern.
En resum, per Ecologistes en Acció el que presenta el Govern té poc a veure amb la sostenibilitat i molt més amb aconseguir un creixement sostingut, per això ha rebatejat la llei com a Llei de Creixement Sostingut.